Stavba D1 za 7 miliard korun bude dokončena v roce 2026

Rozšíření dálnice D1 v Olomouckém kraji pokračuje podle plánu a bez komplikací, což potvrdil ministr dopravy Kupka. Tato dlouho očekávaná dopravní stavba bude stát téměř 7 miliard korun. Dokončení je plánováno na jaro 2026.


Dlouho očekávaná a zásadní dopravní stavba rozšíření dálnice D1 v jihovýchodní části Olomouckého kraje, jejíž rozšíření o posledních deset kilometrů až do Ždíkovic, přijde na téměř sedm miliardy korun, konečně zaznamenává výrazný postup. Po dokončení tohoto projektu se předpokládá, že se zlepší dlouhou dobu trápící dopravní situace v Přerově.

Ministr dopravy, Kupka, měl příležitost se s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic, Radkem Mětlem, projet téměř celou stavbu a byl velmi potěšen intenzitou, s jakou se práce na projektu pohybuje vpřed. Podle něj výstavba téměř kilometrové dálniční estakády pokročila natolik, že má už většinu nosníků na pilířích.

Kupka doplnil: „V harmonogramu jsme velmi disciplinovaní a všechny cíle dosud splňujeme podle plánu. Nevidíme žádné majoritní komplikace, které by mohly ohrozit termín dokončení stavby, což je plánováno na jaro 2026.“

Ministr dopravy také zdůraznil, že poslední úsek D1 v Přerově je jednou z nejzávažnějších dopravních staveb v české dálničné síti. Mětl, generální ředitel ŘSD, potvrdil, že vše probíhá podle plánu. „Nevyjasňujeme žádné zásadní změny během výstavby, které by mohly ovlivnit průběh prací“, dodává Mětl.

Mětl také dodává, že stavebníci ještě čelí dvěma náročným stavebním sezonám. Pro budovaný úsek dálnice bude například nutné navézt dva miliony metrů krychlových zemin. O výstavbě posledního dílu D1 v Přerově je však dosud vedeno mnoho právních sporů. Mětl ale dodává: „Jakékoli soudní spory, které zde probíhají, jsou pro nás vítězné. Výstavba není blokována žádnými správními rozhodnutími.“ Krajský soud v Ostravě nedávno zamítl žalobu ekologického spolku Děti Země proti rozhodnutí ministra dopravy o potvrzení stavebního povolení pro výstavbu dálnice D1 v Přerově.

Konečný úsek dálnice D1, jejíž výstavba v Česku začala před 55 lety, byl předmětem dlouhých sporů, diskusí a plánování posledních 17 let. Tato desetikilometrová část D1 je posledním kusem, který chybí k dokončení dálniční trasy z Prahy přes Brno do Ostravy a na polské hranice.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Měníme Olomouc

Hlavní zprávy