Přerov podporuje odstranění nevhodných reklam

V Přerově a dalších městech probíhá iniciativa na odstranění nevhodných reklam ve prospěch zachování architektonické integrity historických částí. Od ledna platí novela zákona, podle které o nových reklamách rozhodují památkáři. Přerov nabízí podnikatelům dotace na výměnu starých reklam a zájem je velký.


„Některé reklamy zbytečně zakrývají zajímavé fasády, které mají různé detaily. Tímto zakrývají i jejich výrazné plastiky,“ sdělila Klára Koryčanová, památkářka z přerovského magistrátu, při procházce Wilsonovou ulicí. „Reklama by měla být lákavá, ale zároveň diskrétní a respektovat architektonický charakter objektu,“ doplnila.

Od letošního ledna platí novela zákona o státní památkové péči, která stanovuje, že o umístění nových reklamních poutačů v historických částech města rozhodují památkáři. Cílem je zachovat architektonickou integritu a estetickou hodnotu těchto lokalit.

V Přerově si však kladou za cíl odstranit i nevhodné stávající reklamy. Podnikatelům proto nabízejí dotace na jejich výměnu. Tento program hodlá využít i spolumajitel nejstarší přerovské cukrárny Dan Klesnil. „Celý objekt jsme zdědili po naší mamince. Teď nás čekají velké opravy a renovace. Pomoc města je v tomto směru velmi vítaná,“ uvedl Klesnil.

Magistrát Přerova vyčlenil letos na výměnu nevhodných reklam jeden milion korun. „Zájem o tuto iniciativu je zatím velký. Jsme rádi, že máme dostatek žadatelů a částka bude pravděpodobně plně využita,“ řekla Koryčanová. Pro podnikatele také připravila manuál, jak by reklamní poutače měly vypadat, kam je umisťovat a z jakých materiálů je vyrábět.

Příspěvky na výměnu reklamních poutačů nabízejí podnikatelům i další města. V Olomouci tento dotační program funguje od roku 2021. Zatím jej využili tři zájemci, kteří obdrželi celkovou částku 45 tisíc korun.


Vizovické Trnkobraní 2024

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Řemesko je OK

Hlavní zprávy

 

Vizovické Trnkobraní 2024