Srážka kamionu s vlakem v Olomouci: řidič čelí obžalobě!

Policie navrhla obžalovat řidiče kamionu, který se loni střetl s vlakem na železničním přejezdu v Olomouci. Srážka zranila několik cestujících a způsobila škodu přesahující 30 milionů korun.


V loňském roce došlo k tragické nehodě na železničním přejezdu v Olomouci, kde se střetl polský kamion s osobním vlakem. Následkem srážky vznikl mohutný požár, který způsobil zranění několika cestujících a škodu ve výši více než 30 milionů korun. Nyní policie navrhla obžalovat pětašedesátiletého řidiče kamionu za obecné ohrožení z nedbalosti.

Událost se odehrála 17. října loňského roku na železničním přejezdu v Divišově ulici v městské části Bělidla. Přejezd je zabezpečen světelnou signalizací bez závor, která podle zjištění Drážní inspekce v době kolize fungovala. Podle vyšetřování policie pravděpodobně řidič kamionu, který převážel kovové součástky k nábytku, jel na červenou a nevěnoval se dostatečně řízení.

Osobní vlak jel v době nehody od Velké Bystřice směrem k olomouckému hlavnímu nádraží. Po nárazu s kamionem došlo k protržení palivové nádrže vlakové soupravy a následnému mohutnému požáru. Plameny zasáhly celou nákladní soupravu, osobní vlak a jeden automobil, který stál na přejezdu z opačného směru.

Na místě nehody zasahovalo osm jednotek hasičů, kteří se snažili zamezit šíření ohně. Přestože bylo v době nehody ve vlaku zhruba třicet lidí, zranění utrpěli pouze řidič kamionu, vlakvedoucí a minimálně šest cestujících. Klíčovou roli při záchraně cestujících ze zapáleného vozu sehrál vlakvedoucí Roman Juřena, který včas otevřel dveře a umožnil uniknout jim z vlaku. Také očitý svědek Lukáš Dudík pomáhal lidem uniknout z hořícího vozu.

Tato nehoda došla na železničním přejezdu, kde se kříží tramvajová trať, což zkomplikovalo situaci v olomoucké MHD. Poškozená trať a troleje způsobily zastavení tramvajové dopravy mezi vlakovým nádražím a Pavlovičkami, která byla obnovena po několika týdnech oprav.

Konkrétně tramvajová trať do Pavloviček čeká na velkou rekonstrukci, neboť provozuschopnost je již nyní na hraně. Poslední velká oprava úseku se konala v roce 1983. Drážní inspekce stále vyšetřuje nehodu a podle jejího mluvčího Martina Drápala dosáhla škoda 36 milionů korun.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Měníme Olomouc

Hlavní zprávy