Tři mosty na D1 projdou opravou

Tři dálniční mosty na Novojičínsku budou opravovány zhruba pět měsíců; chystaná revitalizace si vyžádá 288 milionů korun. Prvně se začne s mostem na hranicích obcí Velké Albrechtice a Bravantice.


Tři významné mosty nad dálnicí D1 na území Novojičínska budou v nejbližší době podrobeny rozsáhlé renovaci. Práce na těchto stavbách již nyní přinášejí určitá omezení v provozu. Odborníci předpokládají, že kompletní obnova každého z mostů potrvá přibližně pět měsíců, přičemž všechny opravy by měly být dokončeny do konce roku.

První most, který se nachází na hranici obcí Velké Albrechtice a Bravantice, je dlouhý 650 metrů a momentálně začíná jeho oprava. Plánovanou rekonstrukci nečeká pouze most samotný, ale také jeho takzvaná 'předpolí'. Dopravní zátěž v této lokalitě je značná - denně tudy projede v průměru kolem 28 tisíc vozidel, z čehož tvoří čtvrtinu těžká nákladní doprava.

V dalším plánu je rekonstrukce dvou dalších mostů ve směru na Olomouc, konkrétně v obcích Kujavy a Bělotín na Přerovsku. Pro řidiče platí v těchto úsecích zvláštní pravidla - je nutné dodržovat sníženou rychlost a omezit se na jízdu ve dvou pruzích.

Odhadované náklady na rekonstrukce těchto tří mostů se vyšplhají na 288 milionů korun, jak uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), pan Jan Rýdl.

Proces obnovy je rozdělen do dvou fází. 'Je nezbytné provést důkladnou rekonstrukci do hloubky, což si vyžádá zhruba pět měsíců. Letos se zaměříme na část směru na Ostravu a po zimní přestávce pokračujeme na druhou polovinu, tedy směrem na Olomouc,' vysvětlil mluvčí ŘSD.

Přesto, že opravy mostů přinášejí omezení v provozu, pan Rýdl zdůraznil, že řidiči respektují nastavený dopravní režim a dotykají se dopravní chaos nedaří. Zdá se, že zkušenost s uplynulou opravou mostů v Kujavách a Bělotíně nyní dobře slouží.

Jan Rýdl také uvedl, že pět měsíců je nejkratší možná doba pro opravu mostů, a zdůraznil, že při výběru dodavatelské firmy nebyla prioritou pouze cena, ale také schopnost zkrátit termín dokončení prací.

Dle analýzy ŘSD byly na mostě zjištěny vážné nedostatky, jako jsou trhliny ve vozovce, vyjeté koleje, místní poklesy, zatékání do nosné konstrukce a další. Součástí plánované rekonstrukce budou například revize mostních závěrů, čištění kanalizace, údržba zábradlí i protihlukových stěn a výměna vršku mostu.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Měníme Olomouc

Hlavní zprávy