Olomoucký kraj bojuje s korupcí - opravy silnic za půl miliardy korun

Korupční praktiky v soutěžích veřejných zakázek v Olomouckém kraji ohrožují dokončené silnice a financování jejich oprav. Kraj plánuje investovat více než půl miliardy korun do oprav a údržby postižených komunikací. Hejtman nevylučuje nutnost přestavby některých silnic a vrácení dotací.


Olomoucký kraj čelí velkým problémům v oblasti dopravy. Vyšetřování korupčních praktik v soutěžích veřejných zakázek ohrožuje dokončené silnice a financování jejich oprav. Radní kraje se touto záležitostí intenzivně zabývají a hledají způsoby, jak zajistit obrat k lepšímu.

Součástí řešení tohoto problému je vyšetřování škod a prověřování stavu silnic postižených těmito zakázkami. Kraj také schvaluje plány oprav, které postupně realizuje. Krajská pobočka Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje investovat více než půl miliardy korun do oprav a údržby těchto komunikací.

O post ředitele Správy silnic Olomouckého kraje (SSOK) se zajímali uchazeči, kteří podali přihlášky do 7. února. Jak řekl hejtman Olomouckého kraje Josef Suchánek (STAN), následoval výběr kandidátů pro první kolo konkurzu, který zahrnuje také psychotesty. Tato fáze trvá dalších 14 dní.

Hejtman uvedl, že krajský úřad se snaží maximálně eliminovat možné problémy spojené s výběrem ředitelů působících v korupčních aférách. Proto budou prověřeni i odborníci, kteří se podíleli na zakázkách a pracovali na významných pozicích v krajském úřadě. Například bývalá vedoucí odboru kanceláře ředitele Svatava Špalková, která měla na starosti veřejné zakázky.

Kauza korupčních praktik ohýbání veřejných zakázek na dopravní stavby v kraji zahrnuje i bývalého náměstka pro dopravu Michala Zácha (dříve v ODS) a jeho spolupracovníky ze stavebních firem. Těmto osobám hrozí obvinění z vytvoření škody ve výši přibližně 50 milionů korun. Přesnou částku určí expertní firma.

Hejtman Suchánek nevylučuje nutnost přestavby některých silnic a vrácení dotací, které kraj využil na stavby. Součástí řešení je zpřísnění kontroly veřejných zakázek a odstranění jakýchkoli podezření na použití nebezpečných materiálů. K tomuto kroku přistupuje kraj i z důvodu, že mezi obviněnými jsou rovněž zaměstnanci SSOK zodpovědní za stavební dozor.

Olomoucký kraj se tak již postupně snaží zajistit, aby byly veřejné zakázky transparentní a bez jakýchkoli problémů spojených s korupčními aférami. Novým ředitelem Správy silnic Olomouckého kraje má být brzy jmenován odborník s čistým štítem, který zajistí, že se neopakují problémy minulosti.

Na opravy a údržbu silnic první třídy včetně některých úseků dálnic nižší kategorie plánuje krajská pobočka ŘSD letos vynaložit až 600 milionů korun. Tyto prostředky poslouží mimo jiné k realizaci projektu dálnice D35 Litovel-Křelov směr Mohelnice a opravy několika silnic v Olomouckém kraji.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Měníme Olomouc

Hlavní zprávy